.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
طرح ضربتی دولت برای خرید برنج انبارشده کشاورزان

معاون وزير جهاد کشاورزي از تمهيدات در نظر گرفته شده دولت در يک برنامه ضربتي به منظور خريد برنج هاي انبار شده کشاورزان مازندراني و توزيع آنها در بازارهاي مصرف داخلي خبر داد.

"محمدرضا جهانسوز"  در جلسه راهبردي برنج مازندران در محل مرکز توسعه و تکنولوژي آموزش هراز (کاپيک) در محمودآباد گفت: دولت در اين اقدام ضربتي، برخي از ارگان‌هاي دولتي از جمله بانک ها و نيروهاي مسلح را موظف کرده تا برنج‌هاي مورد نياز خود را از برنج هاي داخلي و از مازندران تهيه کنند.

وي با بيان اينکه امسال حدود سه ميليون و 200 هزار تن شلتوک برنج در کشور توليد شد، اظهار داشت: بيش از 800 هزار تن برنج خارجي نيز امسال وارد کشور شده که اين ميزان بيش از نياز کشور مي باشد.

استاندار مازندران نيز در ادامه اين جلسه در سخناني بيان داشت: در طرح ضربتي دولت در نخستين گام، به منظور خارج کردن برنج هاي انبار شده کشاورزان اين استان، بانک ملي و اداره کل اتکا نيروهاي مسلح براي اجراي اين طرح توافق کرده اند.

مهندس "سيد علي اکبر طاهايي" ادامه داد: برابر توافق صورت گرفته، اداره کل اتکا نيروهاي مسلح 30 هزار تن و بانک ملي ايران هم 6 هزار تن برنج مازندراني را خريداري خواهند کرد.

وي اضافه کرد: اثرگذاري اين موضوع براي برون‌رفت از رکود و انباشته شدن برنج در انبارها و شاليکوبي ها مناسب است.

نماينده عالي دولت در استان مازندران افزود: به طور حتم، غفلت هاي زيادي در بخش برنج مازندران صورت گرفته که اين موضوع، بحث اقتصاد کشاورزان مازندراني را با مشکل مواجه کرده است.

وي همچنين فرمانداران شهرهاي استان را ملزم به تشکيل کميته‌هاي راهبردي برنج به صورت هفتگي در مراکز تحقيقاتي برنج کرد و گفت: برنامه هاي راهبردي برنج بايد به گونه اي طراحي و اجرايي شود که مشکلات فراروي کشاورزان کاهش يافته يا به حداقل برسد.

رييس سازمان جهادکشارزي مازندران نيز در ادامه اين جلسه، با اشاره به اينکه اين استان با توليد و عرضه سالانه بيش از 950 هزار تن برنج سفيد، 40 درصد برنج مورد نياز کشور را تامين مي کند، گفت: به رغم تبليغات مختلف برنج هاي خارجي، برنج مازندراني از طعم و کيفيت بالايي برخوردار است و توان رقابت با برنج هاي خارجي را نيز دارد.

"عنايت الله تورنگ" مهمترين مشکل شاليکاران مازندراني را بازار برنج و برنج‌هاي انبارشده در شاليکوبي ها دانست و تاکيد کرد: دولت بايد در برنامه پنجم توسعه حمايت از کشاورزان را در در دستور کار خود قرار دهد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.